فروشگاه ایرانیکان
نماد سگ در گنج و کشف زیرخاکی
گنج یابی، باستان شناسی و دفینه
آموزش گنج یابی، باستان شناسی، دفینه ، زیرخاکی و تاریخ

نماد سگ در گنج و کشف زیرخاکی

نماد و نشانه سگ  را با گرگ اشتباه نگیرید نماد سگ معمولا با نماد گرگ اشتباه گرفته میشود ولی از آنجا که در ایران ۹۵ درصد این سنگ نگاره ها ، نماد سگ هستند به تفسیر آن می پردازیم .

در گام اول به بررسی این نکته می پردازیم که چرا نماد سگ ، حک شده و چه اعتقاد و باوری در پشت آن است . سگ در دو دوره خیلی طولانی ، در حدود هفت هزار سال ، مورد تقدس بوده و بسیار محبوب بوده است .

دوره اول ، زمانی است که مهر پرستان می زیستند . سگ یکی از همراهان همیشگی میترا و یا مهر بوده است به طوری که در تمامی تمثالهای مهر ، نماد سگ به خوبی مشخص است .

دوره دوم هم زمانی است که زرتشت ، دین خود را به عموم مردم ، معرفی و مردم نیز به آن گرویدند . قسمتی که به دفینه گذاری و امثالهم مربوط است اواخر دوره گستردگی مهر و تمامی دوره زرتشتیان باستان است . نشانه دفینه نمی باشد تله است حتی تا بعد از اسلام هم ، در برخی مناطق زرتشتی کاربرد داشته است .

در اینجا لازم میبینم در خصوص تقدس سگ در باور گذشتگان مطلبی را عرض کنم . در باور زرتشتیان ، مشی و مشیانه ( حضرت آدم و حوا ) بعد از آنکه روح زمینی یافتند گوسفندی که از جانب خداوند بوده و مقدس شمرده میشده را ذبح کرده و به سه تکه تقسیم میکنند . اولی را برای تناول خودشان ، دومی را در آتشی که افروخته بودند و تکه سوم را به سوی آسمان ، برای تشکر از خداوند ، می اندازند . در این حین سگی که همراهشان بوده تکه سوم را با جهشی می گیرد و می خورد . به همین دلیل که او غذای مقدس را خورده ، دارای تقدس شده است .

دیدگاه دیگری نیز هست که می گوید آن تکه گوشت گوسفند مقدس را مستقیما به سگ دادند و آتش و سگ دارای تقدس شده اند .

تقدس سگ بسیار مورد تایید بوده به طوریکه در مورد سگ ( سگی بنام زرین گوش و در باوری دیگر بنام پشویانه ) می گویند که یکی از محافظان پل چینوت ( پل صراط ) هم هست و اجازه ورود به اهریمنان و ارواح خبیث را نمیدهد و آنها از پل سقوط می کنند . این نوع باور در زرتشتیان باستان بسیار قوی بوده به طوریکه ، فرد محتضر و در حال مرگ را در جلوی دید سگ قرار می دادند تا اهریمن نسوش نتواند روح فرد محتضر را به سوی خودش بکشد که به این کار ، رسم سگ دید می گفتند . البته این رسم برای همه انجام نمیشده ولی در کل رسم رایجی بوده است . حال با این پیشینه میتوان فهمید چرا سگ را روبروی دید مردگان حکاکی میکردند .

نماد سگ برای دوری دو اهریمنی که در باختر هستند و به سراغ افراد در حال احتضار و تازه در گذشته می آمدند حک میشده است . سگ در گنج یابی و دفینه یابی ، به معنای وجود قبری فقط در سمت نگاه سگ در فاصله کمتر از ۵ متری است و اگر علامت دیگری به منزله وجود هدیه در فواصل دورتر یا اطراف نباشد ، فقط تفسیر مذکور را دارد .

نماد سگ برای افراد مذهبی و قابل قبول از نظر مذهبی برای عموم ( البته نه به شکل رسمی و دولتی ) می باشد . یعنی فردی بوده که ، مردم به او اعتماد داشتند و او را دوست می داشتند نه اینکه فرد متوفی ، یک فرد مذهبی گماشته شده از جانب حکومت بوده و دارای درجات مذهبی بوده ، اینطور نبوده است .

نماد سگ و یا سنگ نگاره سگ دارای هدیه بزرگ نیست . بلکه هدیه و توشه آخرت فردی است که مورد تایید جمعی از مردم بوده است . علامت سگ در گنج یابی و دفینه یابی، این نماد را با گرگ اشتباه نگیرید



آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

آموزش کامل گنج یابی در ایران (پکیچ دفینه و زیرخاکی مشک آبادی)

تمام اطلاعات و منابع مهم گنج یابی و دفینه یابی به زبان فارسی در این مجموعه موجود است. دانلود بزرگترین مجموعه آموزش کامل گنج یابی و نشانه های دفینه (پکیج دفینه و زیرخاکی مشک آبادی) مجموعه بزرگ و کم نظیر آموزش کامل گنج یابی در ایران، اولین کامل ترین پکیچ گنج یابی و نشانه های ...

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها(شناخت گنج یابی)

دانلود کتاب رمز گشایی جوغن ها، کتاب گنج یابی و آشنایی با دفینه ها +تصویری کاسه ها و جوغن ها شناخت جوغن ها در گنج یابی بسیار مهم است چون: يکي از بيشترين علايمي که در ايران عزيز وجود داره سنگ کاسه و جوغنها هستند کاسه ها به طور معمول نشانه قبر هستند اما بعضي مواقع تفسير ديگري نيز ...

دانلود کتاب گنج باستان (آموزش دفینه یابی)

دانلود کتاب گنج باستان ، شناخت شیوه های گنج یابی و دفینه با تصاویر کتاب گنج باستان مطلب و تصاویر مستدل و جمع آوری شده در مورد دفینه و اماکن باستانی و شیوه های شناخت گنج و دفینه یابی می باشد. این اطلاعات با ارزش و کمیاب، مجموعه مطالعات تجربی و نیز استخراج از کتابهای نایاب و ...

دانلود کتاب دویست نشانه دفینه و گنج

کتاب 200 نشانه دفینه ،منبعی ارزشمند برای شناسایی و آگاهی از دویست علامت، سمبل و نشانه در گنج یابی و بهترین راهنما برای درک مفاهیم گنج نامه ها و نسخه های دفینه می باشد. در کتاب دویست نشانه دفینه و گنج ، علائم و دفینه ها با تصویر واضح طراحی شده و طی جدول بندی منظم و علمی معنای ...

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: شنبه 14 دی 1398برچسب:,
ارسال توسط گنج بزرگ